Onze missie
Bureau Max gelooft in de transformerende kracht van verhalen. Onze missie is om betekenisvolle en meeslepende digitale storytelling te creëren die mensen inspireert en in beweging brengt. We zijn gedreven door de overtuiging dat verhalen de kracht hebben om emoties op te roepen, verbindingen te smeden en positieve verandering teweeg te brengen. Onze passie ligt in het delen van authentieke verhalen die een blijvende impact achterlaten. We streven ernaar om een positieve bijdrage te leveren aan de wereld door middel van de kracht van verhalen.
Ons team
Voor elke stap van het proces hebben we specialisten om jouw verhaal tot leven te brengen. We hebben technologische tovenaars, online marketeers, storytellers en een geweldig support-team – allemaal met hun eigen passies en werkzaamheden. Samen creëren we al jaren geweldige online belevingen, gedreven door onze uiteenlopende expertises en eigenschappen.
Van team meetings tot teamuitjes, de collega’s van Bureau Max voelen soms wel als een beetje meer dan dat.
Max Dammers
Strateeg & oprichter
“Vanuit mijn rol als strateeg verbind ik mensen, business en technologie.”
Geertje Zwarts
Senior Developer
“We bedenken creatieve oplossingen om applicaties duidelijk en transparant aan te bieden. Daar doe ik graag aan mee!”
Gerrit Steenbergen
Financieel directeur
“Een goed beleid begint met kennis van de feiten, zonder het hierbij nodeloos ingewikkeld te maken.”
Wouter Dragt
Web & Interaction Designer
“We zijn creatief door nieuwe dingen te bedenken en innovatief door nieuwe dingen te doen.”
Melanie Koster
Online Marketing Consultant
“Een goed gestructureerde en gebruiksvriendelijke website is het startpunt voor storytelling en online marketing.”
Rutger Hokke
Developer & GEO
“Ook na oplevering moet je klaar staan voor je klanten, dit is van essentieel belang.”
Martijn Elzinga
Developer
“Online resultaat bereik je met een heldere strategie, ondersteund met slimme techniek.”
Mathijs Schel
Designer & Developer
“Ik kan mijn gevoel voor verhoudingen, kleur en ruimte goed gebruiken bij het ontwerpen en bouwen van een website.”
Jill Verhoef
Online Marketeer
“Het team grapt regelmatig dat ik met mijn kennis Facebook heb ‘uitgespeeld’.”
Martijn de Frankrijker
Storyteller
“Als storyteller leg ik me nooit toe op één tak van sport en schrijf, ontwerp, bedenk, vertel en creëer ik heel wat af.”
Marion Bekker
Creëert online belevingen
“Een verhaal vertellen vanuit passie en daarmee mensen in beweging krijgen, dat is waar ik voor sta!”
Martin Bij de Vaate
Developer
“Niets is leuker om een probleem op te lossen waarmee ik de klant ontzettend help.”
Jorrick Houtman
Supportmedewerker / Developer
“Ik heb al veel enthousiaste berichtjes ontvangen als dank voor onze hulp.”
Anne van Zeeland
Content & Campagne Marketeer
“We creëren meerwaarde door te werken met een plan op maat en door continu te optimaliseren.”
Samenwerking voor optimaal resultaat!
Bureau Max houdt van samenwerken met de opdrachtgevers. We zijn trots op het resultaat. Hier een greep uit onze samenwerkingen.
Samen aan de slag?
Of heb je een vraag voor ons? Neem gerust contact op met Jorrick of één van onze andere collega’s.
Werken bij Bureau Max
Zie jij jezelf wel werken of stage lopen bij Bureau Max? Bekijk dan onze vacatures.
Stage WordPress Developer HBO
Ben jij een ambitieuze student en op de hoogte van de laatste digitale trends en ontwikkelingen? Dan is Bureau Max precies wat je nodig hebt!
Meer lezen
Stage / afstuderen Online Marketing
Samen ontwikkelen we een mooi afstudeerproject die past binnen jouw interesses en expertises op het gebied van strategie, concept, design en/of conversie.
Bekijk meer
Stage Web Designer
Wil jij jezelf verder ontwikkelingen in het ontwerpen van wireframes, websites en grafische elementen? Bekijk dan eens deze stagevacature!
Bekijk meer
Stage Journalistiek / Redactie
Bureau Max is initiatiefnemer van hét Apeldoornse mediaplatform Apeldoorn Direct. Voor dit platform zijn wij op zoek naar een stagiair journalistiek/redactie.
Bekijk meer
Open sollicitatie
Geen passende functie in ons vacatureoverzicht, maar denk je wel van toegevoegde waarde te zijn voor ons ambitieuze team? Stuur een open sollicitatie.
Bekijk meer
Geschiedenis van Bureau Max
1996
Start Max
Max Internet Publishing BV start op een slaapkamer aan de Raadsherenveld te Apeldoorn. De wapenfeiten van het eerste jaar bestaan onder andere uit het uitgeven van Trefpunt Magazine voor verschillende lokale Rabobanken en het live uitzenden op internet van het bezoek van toenmalig minister-president Wim Kok aan Apeldoorn.
1997
Internetopleidingen
Om kennis en ervaring op het gebied van internet te delen wordt samen met Computel Interlect Internetopleidingen gestart. Daarnaast stappen we over op Filemaker Pro (iedere keer html-en begon te vervelen) en verhuist het bedrijf naar een bedrijfsverzamelgebouw aan de Loolaan.
1998
Internetweek
Samen met Nuon dochter Telekabel en gemeente Apeldoorn organiseren we de Apeldoornse internetweek. In dat jaar wordt ook – samen met de NOS en gemeente Apeldoorn – het huwelijk van Maurits en Marilene live uitgezonden via internet. Hiervoor werd Max ook onder andere geïnterviewd door RTL Nieuws en de wereldomroep. Op het gebied van internettechnologie wordt gekozen voor Linux, Apache, MySQL en PHP.
1999
Nieuwe naam
Max Internet Publishing wordt per direct ingeruild voor de bedrijfsnaam Max.nl nadat een krant de bedrijfsnaam afkortte tot MIP.
2000
Online WOZ verslagen
In het millenniumjaar traint Max.nl raadsleden in het omgaan met digitale media en waarin voor het eerst in de geschiedenis WOZ-verslagen worden gepubliceerd op internet (wat direct leidt tot een rokende server).
2001
IT-Huis
Max.nl verhuist naar IT-Huis Apeldoorn. Kadaster, Getronics, Wegener, Belastingdienst en gemeente Apeldoorn starten samen een kennisintensief bedrijfsverzamelgebouw waarin ook Max.nl zijn intrek neemt. WOZ Online wordt uitgerold over meerdere gemeenten.
2002
Beehive
Max.nl sluit zich aan bij The Beehive, een initiatief van o.a. Jan Willem Krooshof (ex-Origin/Baan) en Graham Sharman (oud-McKinseypartner). The Beehive had tot doel ondernemingen te ondersteunen bij hun groei. Deze samenwerking blijkt niet de gewenste doelen op te leveren en wordt na korte tijd weer beëindigd.
2004
Pragmatika
Eind 2004 wordt Max.nl door EGEM uitgenodigd om aanbieding te doen voor de ontwikkeling van dé toonkamer van de elektronische overheid van dat moment: gemeente Pragmatika. ‘Gemeente Pragmatika’ is een innovatieve webapplicatie waar op gebruiksvriendelijke wijze verschillende producten en diensten van overheden in één loket worden aangeboden.
2005
Google Maps
Google introduceert Google Earth (en later Google Maps) op de Nederlandse markt. Direct start Max.nl met de ontwikkeling en implementatie van GeoMax Framework: klanten worden in staat gesteld hun eigen Google Maps oplossingen te integreren in hun webapplicatie.
2005
Computel Standby BV
In 2005 wordt ook de samenwerking gestart met Computel Standby BV. Als strategische partner van Max.nl zijn zij verantwoordelijk voor 24/7 beheer van al onze servers, zowel in Apeldoorn als Amsterdam.
2006
Naar de Regentesselaan
Vanwege de groei verhuist Max.nl naar een nieuwe locatie: Regentesselaan 6 te Apeldoorn. Vanuit het project Pragmatika (2004) ontstaat het idee om samen met overheden en andere bedrijven versnelling te geven aan de e-Overheid, de basis voor stichting GemGids wordt gelegd.
2007
GemGids
Samen met gemeente Voorst en Intercity Consultancy wordt stichting GemGids opgericht. Doel van de stichting is het op pragmatische wijze verbeteren van de e-Overheid. Dit doen we door het stimuleren van innovatie en ontwikkeling en door de deelnemers een platform te bieden waar zij kennis en kosten kunnen delen.
2008
Vermarkten formats
In 2008 ontstaat het idee voor Vecchio – een platform waar bedrijven met passie voor internet zich verder kunnen ontwikkelen – én Paidea – een bedrijf dat zich richt op het ontwikkelen en vermarkten van vernieuwende internetformats. Apeldoorn Direct is een van de projecten die hier in 2009 uit zal ontstaan.
2009
MaxLab
MaxLab wordt geboren om innovatie met en bij klanten te stimuleren. Ruwe ideeën worden in korte tijd getoetst in de praktijk. Het resultaat: kennis, ervaring en vaak de basis voor een nieuw product. Het MaxLab project met ilse media heeft bovendien de derde prijs behaald in het Android dev camp van T-Mobile.
2012
ACEC gebouw
Max.nl verhuist na vijf jaar gevestigd te hebben gezeten aan de Regentesselaan naar het ACEC gebouw in het centrum van Apeldoorn. Deze creatieve broedplaats past beter bij het huidige van Max.nl.
Om ook internetmarketing diensten te kunnen leveren wordt voor het eerst samengewerkt met Vindkracht9.
2012
WordPress Specialist
Max.nl gaat zich volledig focussen op WordPress en ontwikkelt zich al snel als specialist op dit gebied. Met WordPress is uw website na oplevering makkelijk te beheren. Uw nieuws en informatie kunt u zelf op uw website zetten: zo vaak u wilt, wanneer u wilt, waar u wilt.
2012
Vindkracht9
Met Vindkracht9 wordt steeds intensiever samengewerkt aan een geïntegreerde methode voor content-marketing. Hiermee adviseren wij klanten pro-actief over welke inhoud leidt tot het realiseren van de online doelen.
2013
Multisite Expert
Samen met Leerplein055 wordt een WordPress netwerk opgezet waarmee alle dertig scholen van deze koepel een site krijgen. Deze sites zijn naar wens te configureren door de scholen en kunnen ook inhoud met elkaar delen. Het beheren van bijvoorbeeld de schoolgids kan op deze manier voor een groot gedeelte centraal worden gedaan.
2014
Content Marketing
Bij de website-projecten van Max.nl komt steeds meer nadruk op de marketing te liggen. Het project voor LeerPlein055 groeit uit tot een platform voor schoolkoepels. Deze gebruiken en innoveren gezamenlijk een thema waar inmiddels zo’n tachtig scholen gebruik van maken.
2015
Balans
Vindkracht9 komt na de zomer volledig in huis te zitten bij Max.nl waardoor de samenwerking nog beter kan worden ingevuld. De verhouding van het team techniek/marketing is hiermee nu volledig in balans. Evenals trouwens de verhouding man/vrouw.
2015
Simplicity
Max.nl ontwikkelt voor eigen projecten het thema Simplicity. Dit thema is in basis snel naar wens van de klant in te richten, maar oneindig uitbreidbaar. Uiteraard sluit dit thema perfect aan op de internetmarketing wensen van deze tijd. Daarnaast starten de eerste workshops om klanten zelf aan de slag te laten gaan met internet-marketing.
2016
Internetbureau Max
Dit jaar bestaan we 20 jaar en is het weer eens tijd voor het vernieuwen van de positionering. Gevolg een iets andere naam, een nieuw logo, uiteraard een nieuwe site met meer nadruk op ons inhoudelijke verhaal.
2018
Kaizen
Omdat we bij Max resultaat willen bereiken, brengen we veranderingen tot stand door kleine stapjes te nemen richting je doel. Het geheim van langdurig online succes schuilt in het permanent verbeteren en inhoud geven aan je website. Bij Max voeren we dit proces uit volgens de kunst van Kaizen. Kaizen stelt dat iedere verandering het beste stap voor stap bereikt kan worden.
2020
Canadian Walk
De lancering van onze eerste audiotour; Canadian Walk. Een app en audiotour die is ontwikkeld als tijdloos eerbetoon aan de Canadese veteranen die Apeldoorn bevrijdden. We maakten Canadian Walk in samenwerking met Apeldoorn Partners en wij waren verantwoordelijk voor de productie, de audiotour en de ontwikkeling van de app.
2021
Rich Content
Waardevolle content staat of valt met het vertellen van de juiste verhalen. Naast de productie van audiotours richten we ons op de productie van animaties, video en fotografie. Rich content staat voor een diepere beleving, waar het verhaal voorop staat.