Waarom jouw bedrijf een LinkedIn bedrijfspagina nodig heeft
Stel je voor: Je loopt door een drukke winkelstraat waar alleen ‘product X’ wordt verkocht. Jouw bedrijf verkoopt ‘product X ‘ alleen heb jij geen winkel in die drukke winkelstraat. Lijkt mij persoonlijk niet zo handig. Jou wel?
In het bovenstaande voorbeeld zijn uiteraard een hoop externe factoren weggelaten en toch laat het in essentie zien waarom jij een LinkedIn bedrijfspagina nodig hebt. Zit jouw doelgroep op LinkedIn? Dan wil jij daar met jouw bedrijf ook aanwezig zijn. Op die manier kom je in contact met jouw doelgroep.
Linkedin bedrijfspagina
Mocht de term “Linkedin bedrijfspagina” niet gelijk een bel doen rinkelen. Geen probleem. Met een LinkedIn bedrijfspagina kun je:
- Informatie tonen over jouw bedrijf zodat potentiële klanten weten wat jij voor hun kan betekenen.
- Bedrijfsupdates en (kennis)blogs delen zodat jij jezelf als expert kan presenteren.
- Vacatures plaatsen zodat potentieel werknemers kunnen bekijken waar jij naar zoekt.
- Medewerkers verbinden aan de bedrijfspagina zodat klanten kunnen kijken wie er voor je bedrijf werken of met wie ze contact hebben gehad.
- Producten en/of diensten tonen en uitlichten met een showcase pagina.
Het bovenstaande rijtje zijn een aantal zaken die jij zelf kan met een bedrijfspagina. Ik vind het belangrijk dat jij ook begrijpt wat het voordeel is van een LinkedIn bedrijfspagina. Dat ga ik je nu uitleggen aan de hand van de vijf onderstaande punten.
1. Bouw een relatie op met je klanten
Zit jouw doelgroep op LinkedIn? Dan doe je er als bedrijf verstandig aan om aanwezig te zijn op LinkedIn. In mijn ogen is de belangrijkste reden om een bedrijfspagina te hebben op LinkedIn dat je in contact kunt komen met je doelgroep. Door kennis en bedrijfsupdates te delen en de interactie aan te gaan met je doelgroep bouw je een relatie op. En dit is een belangrijke stap op weg naar een succesvolle toekomst voor je bedrijf.
2. Kennis delen
Via de LinkedIn bedrijfspagina kun je nieuws over je bedrijf delen. Op die manier blijven jouw volgers op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
Nog belangrijker is dat je op deze manier kennis deelt met je doelgroep. Kennis waarmee de doelgroep in staat is om hun problemen op te lossen. Zorg ervoor dat mensen een stap vooruit kunnen maken met jouw kennis. Op die manier kan jouw bedrijf zich profileren als expert in het vakgebied. Wanneer je een blog deelt, let er dan op dat de inhoud informatief en educatief is.
Over het algemeen zitten mensen op LinkedIn om te netwerken en op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen in hun vakgebied. Directe verkoop praat wordt dan ook niet gewaardeerd.
3. Adverteren op LinkedIn
Een groot voordeel van een bedrijfspagina is dat je kan adverteren op LinkedIn. Met een persoonlijk profiel is dit niet mogelijk. De bedrijfspagina biedt jou de mogelijkheid om content te sponseren (jouw blogs) of een advertentie te maken. Op die manier kun je het bereik vergroten van jouw blogs en ben je in staat om jouw doelgroep zo specifiek mogelijk te benaderen. Zo kun je onder andere filteren op locatie, markt, functie, groepen, geslacht en leeftijd.
Belangrijk om te onthouden is dat LinkedIn je geslacht bepaald op basis van je voornaam. Namen die zowel mannelijk als vrouwelijk zijn ziet LinkedIn als onzijdig. Wanneer je filtert op geslacht ontstaat de kans dat je potentiële klanten misloopt.
4. Werknemers vinden via LinkedIn
Wanneer je bedrijf groeit komt er een moment dat je nieuwe werknemers nodig hebt. LinkedIn biedt de mogelijkheid om vacatures te plaatsen op de (betaalde) carrièrepagina. Wanneer je een carrièrepagina hebt, kun je je vacatures laten zien op jouw LinkedIn bedrijfspagina. Op die manier kunnen potentiële kandidaten bekijken welke banen er in jouw bedrijf zijn en hoe het is om bij jou te werken.
5. Ambassadeurs
Wie zijn de grootste ambassadeurs van jouw bedrijf? In mijn ogen zijn dat de werknemers. Wanneer een werknemer een persoonlijk profiel heeft op LinkedIn dan kan hij of zij deze koppelen aan de LinkedIn bedrijfspagina. Op die manier kunnen klanten bekijken wie er bij het bedrijf werken of wie ze binnen het bedrijf moeten aanspreken.
Wanneer begin jij aan je LinkedIn bedrijfspagina?
Ik hoop dat je na het lezen van dit blog begrijpt wat de voordelen zijn voor jouw bedrijf om een bedrijfspagina te hebben. Je zult merken dat wanneer jij actief aan de slag gaat met de LinkedIn bedrijfspagina dat de klanten uit de drukke winkelstraat ook bij jou naar binnen komen.
Vragen?
Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie