MailPoet 3 maakt mail weer leuk
Met de nieuwste versie van MailPoet versturen wij eindelijk weer nieuwsbrieven met plezier. Dat is maar goed ook, want – en dat geheim geven we gratis weg – direct mailing is nog steeds belangrijk. Hoewel de focus al jaren verschuift richting social media – Facebook, Twitter, Instagram – valt er nog steeds winst te behalen met mail.
MailPoet 3 helpt je, in een nieuw jasje en met volledig nieuwe navigatie, nu makkelijker in contact komen met jouw loyaalste klanten.
De 80/20-regel en MailPoet 3
Loyale klanten zijn de kern van jouw bedrijf. Kijken we naar universele waarheden dan blijkt vaak dat 20% van jouw klanten verantwoordelijk zijn voor 80% van je omzet. Daarom is die trouwe kern zo belangrijk en helpt het nog steeds om een sterke relatie met hen op te bouwen. Niet de snelle likes, of vluchtige volgers, maar je klanten leren kennen en ze betrekken bij je bedrijf is wat telt.
En daarvoor werkt direct mailing nog steeds het best.
Dat kon al jaren via MailPoet, als je website draait op WordPress, maar pas met deze nieuwe versie (3.0) is de plugin echt een waardige optie tussen giganten als MailChimp en Benchmark. Door nieuwe functies, een sterk verbeterd design en verhoogd gebruiksgemak is het nu makkelijk én leuk om nieuwsbrieven te maken, direct vanuit jouw WordPress-omgeving.
Wat is MailPoet
De kracht van MailPoet is dat je dus nooit jouw backend van WordPress hoeft te verlaten om nieuwsbrieven te versturen, je verzendlijsten te beheren of inschrijfformulieren te ontwikkelen. De app vermarkt zichzelf dan ook als perfecte optie voor de ‘drukke website beheerders’, want je bent binnen minuten aan de slag met je eerste nieuwsbrief.
Daarbij is MailPoet ook nog eens een voordeliger alternatief. Zo is MailPoet dus interessant voor grote bedrijven met flinke verzendlijsten, maar door een laag prijskaartje bij een kleinere klantenkring ook interessant voor zelfstandigen en starters.
Drie is beter dan twee
Zo’n nieuwe versie brengt veel verbeteringen met zich mee. Sterker nog, ook MailPoet lijkt de 80/20-regel te hebben toegepast – de kern van hun product is volledig vernieuwd, waardoor de hele plug-in nu beter is.
Het eerste wat je opvalt is het vernieuwde ontwerp. Een ontwerp dat niet alleen ogen streelt, maar er vooral op gericht is om de plugin een stuk makkelijker en overzichtelijker te maken. Zo is het hele proces gebruiksvriendelijker en kunnen alle 300.000 gebruikers van MailPoet nog sneller aan de slag. Waar de vorige versies het gevoel gaven met knippen en plakken aan WordPress vastgelijmd te zitten is MailPoet 3 met zorg en aandacht ontwikkeld.
Die zorg en aandacht reikt tot in alle uithoeken van de plugin: Je sleept met groot gemak nieuwsberichten of agenda-items precies waar je ze hebben wilt, ontwerpt ze snel helemaal in jouw huisstijl en voegt simpel nieuwe gebruikers toe aan jouw immer groeiende verzendlijst. De nieuwe kolommenstructuur maakt alles snel bereikbaar en goed te vinden, zodat elk onderdeel van MailPoet 3 een plezier is om te gebruiken.
Daardoor wordt het maken van nieuwsbrieven alleen nog maar leuker.
Wat gaan we doen met MailPoet 3
Zo komt, dankzij MailPoet 3, ineens de kracht van direct mailing weer tevoorschijn. Je bereikt in een handomdraai jouw loyale klanten en toont ze de kracht van jouw bedrijf op de meest persoonlijke wijze die het internet toestaat.
Hoewel social media tegenwoordig alle aandacht krijgt is er dus nog steeds plek voor nieuwsbrieven.
Des te meer nu je in MailPoet 3 ook makkelijker alle statistieken van jouw mailing terugvindt. Zo weet je precies hoe vaak er op links wordt geklikt, of je mails geopend worden en hoeveel nieuwe nieuwsbriefabonnees je hebt.
Met MailPoet 3 kan Internetbureau Max je nog beter helpen om direct impact te maken en gebruikers te converteren naar loyale klanten. Met alle nieuwe functies in deze verbeterde versie van Mailpoet wordt het allemaal nog makkelijker.
Wil jij jouw loyale klanten bereiken en je conversie rate verhogen? Neem contact op met Marion en vind precies wat je nodig hebt.