Een nieuwe website voor GIGANT
Overzicht cases

Een nieuwe website voor GIGANT

De nieuwe website van GIGANT is, evenals het culturele centrum, een plek waar veel samenkomt. Je vindt het cursusaanbod, de film- en concertprogrammering en boekt kaartjes voor een avondje uit. Het is een alles in één-website die naadloos samenwerkt met het ticketingsysteem van GIGANT voor een prettige gebruikservaring en waar veel data een duidelijke plek vindt.

Een nieuwe website voor GIGANT

Een bonte mix

GIGANT is een poppodium, filmtheater, cursushuis én café. Met deze bonte mix bedient GIGANT heel Apeldoorn, maar het maakt het ontwikkelen van een overzichtelijke website een flinke uitdaging.

Concerten zijn bijvoorbeeld eenmalig, maar films draaien meerdere avonden. Een cursus heeft andere relevante informatie dan een optreden. Tickets kopen moet via het ticketingsysteem Ticketworks, zonder dat bezoekers het gevoel hebben de website van Gigant te verlaten.
Daarnaast stelt het marketingteam van GIGANT hoge eisen aan het beheer van de website. Omdat zij dagelijks met de website werken willen ze simpel en snel alle data van voorstellingen aan kunnen passen, van veranderende data tot alle verschillende ticketprijzen.

Een nieuwe website voor GIGANT

In ’t kort

Veel data? Geen probleem

Bij een website als die van GIGANT komt veel data kijken. Voor zowel gebruikers als beheerders is het belangrijk dat al deze informatie overzichtelijk wordt gemaakt. Gelukkig helpt WordPress ons om zelfs schijnbaar oneindige hoeveelheden data inzichtelijk te maken. Wij helpen onze klanten door complexe datastromen om te zetten naar bruikbare content, in front- en back-end.

Makkelijk te beheren

We zijn met het team van GIGANT om tafel gegaan om de pijlers van het cultuurhuis duidelijk te maken. Na enkele enerverende sessies kwamen we samen op de verdeling ‘filmhuis’, ‘poppodium’, ‘stadspodium’, ‘cursushuis’ en ‘café.’ Voor het eerst kreeg elke pijler dezelfde waarde op de website, waardoor we de keuze weer bij de bezoeker leggen. Zij weten wat ze zoeken, wij helpen ze om het te vinden.

Hoewel GIGANT een getalenteerde ontwerper heeft die de frisse huisstijl heeft ontwikkeld en helpt offline materialen te maken, weten we dat webdesign een aparte tak van sport is. Het gaat verder dan het visuele en bij Bureau Max passen we design thinking toe om tot een gebruiksvriendelijk ontwerp te komen, dat voldoet aan de webnormen. Design thinking is een methode waarmee we voorbij onze eigen aannames kijken en elke pagina ontwerpen aan de hand van een groter idee. Zo zijn we gekomen tot een responsive website die net als de huisstijl een beetje eigenwijs is, maar nog altijd goed werkt.

Een blije klant

De nieuwe website van GIGANT voldoet aan alle eisen die vooraf werden gesteld aan dit uitdagende project. Dat we op die manier een project succesvol opleveren maakt ons trots, maar veel blijer worden we van de enthousiaste reacties van een klant: “Rutger, Geertje, Melanie en al die anderen zijn betrouwbaar, snel, meedenkend, accuraat én gezellig.”

“Voor een ontzettend diverse stichting als GIGANT tot een overzichtelijke website komen is niet makkelijk. Toch is het Bureau Max absoluut gelukt dit voor elkaar te krijgen.”

En we blijven ons inzetten om GIGANT online verder te helpen.

Gebruiksvriendelijke website voor klant én medewerker?

Samen aan de slag? Of heb je een vraag voor ons? Neem gerust contact op met Rutger of één van onze andere collega’s.

Een nieuwe website voor GIGANT