Het volledige plaatje
Soms loopt het allemaal anders dan je verwacht. Zo ook toen Buro In! ons vroeg te helpen een nieuw merk te ontwikkelen. Eigenaar Ingeborg Leerkes zag mogelijkheden om onder paraplu van Buro In! een label voor high-end evenementen en bedrijfsfestivals op te zetten en vroeg onze hulp om dit te ontwikkelen. Toen Ingeborg onze eerste ideeën zag, werd het project al snel veel groter.
De nieuwe naam, Fuori, Italiaans voor ‘vuur’, raakte een snaar en sloot naadloos aan bij de vernieuwde belevingen die Buro In! haar klanten wilde bieden. Wat begon als de ontwikkeling van een nieuw label werd zo de rebranding van het merk Buro In!
Fuori: een nieuw merk, dezelfde passie
Het zal niemand ontgaan zijn dat festivals in alle soorten en maten ongekend populair zijn — elk zomers weekend staan we samen wel ergens in de rij om te genieten van muziek, eten en gezelschap. Deze populariteit is ook overgeslagen op bedrijfsevenementen en bedrijfsfestivals zijn tegenwoordig de perfecte manier om medewerkers een geweldige dag te verzorgen. Buro In! heeft alles in huis om dit soort evenementen te organiseren, maar het merk straalde niet diezelfde kwaliteit uit.
De eerste ideeën voor het merk Fuori – Buitengewoon Eventbureau sloten perfect aan bij de merkbeleving waar Ingeborg met haar team naar op zoek was. In nauwe samenwerking creëerden we een modern en exclusief logo, inclusief kleurpalet en typografie. Om de onderscheidende aanpak van Fuori te onderstrepen besloten we in de beeldtaal voor meer te kiezen dan alleen hoogwaardige fotografie.
Het was tijd om één van onze nieuwste expertises te laten spreken…
Een spectaculaire lanceringsanimatie
Bij Bureau Max zijn we altijd op zoek naar de beste tools om de verhalen van onze klanten te vertellen. Toen ons team Blender, open source 3D-software, ontdekte was het dan ook liefde op het eerste gezicht. Al jarenlang zochten we bij elk project naar die extra dimensie en ineens vonden we hem: 3D. Deze techniek gaf ons de mogelijkheid om op een geheel nieuwe manier verhalen te vertellen.
Voor Fuori vertaalde zich dit in het idee voor een spetterende lanceringsanimatie. Want terwijl wij druk bezig waren het nieuwe merk op poten te zetten, zaten Ingeborg & Co niet stil. Voor de lancering van Evenementenbureau Fuori werd een prachtige wijnbar in Apeldoorn afgehuurd en het beloofde een bijzonder evenement te worden.
Om het nieuwe merk met gepaste bravoure te lanceren ging ons team aan de slag om een 3D-animatie te ontwikkelen. Hierin zou Fuori gepresenteerd worden, maar ook duidelijk worden neergezet dat dit nieuwe bedrijf nog altijd dezelfde gepassioneerde partij was die altijd klaar staat om uitzonderlijke evenementen te organiseren.
We schreven de verhaallijn, schetsen storyboards, creëerde de 3D-assets en animeerden het geheel volledig in-house. Ook de opname van de voice over en het editen van de soundtrack gebeurde door ons team. Het leverde een resultaat op waar we immens trots op zijn.
Bekijk hier de animatie
De reacties op de animatie waren unaniem enthousiast en de lancering van Fuori was een groot succes. Er werd gelachen, een traantje gelaten en geproost op het voortdurende succes van Fuori – waar wij ook nog jaren aan mee zullen blijven werken.
Wat is jouw verhaal?
Sta jij op het punt een grote stap te maken met je bedrijf en wil je dat groots aanpakken? Dan helpen wij je verhaal vertellen op een manier die bij je past. Van branding tot 3D animatie – wij doen het allemaal. Ons multidisciplinaire team staat voor je klaar.
Samen aan de slag?
Samen aan de slag? Of heb je een vraag voor ons? Neem gerust contact op met Anne of één van onze andere collega’s.